Κείμενο – Ερμηνεία: ΚΑΤΙΑ ΓΕΡΟΥ
Σκηνοθεσία: ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΚΑΤΖΟΥΡΑΚΗΣ
ΕΩΣ 15 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
Η επιτυχημένη παράσταση σε σκηνοθεσία του Κυριάκου Κατζουράκη
“Stand Up Tragedy ” με τη Κάτια Γέρου παρατείνει τις παραστάσεις της
και τον Δεκέμβριο. Πιο συγκεκριμένα, την Τετάρτη 7 Δεκεμβρίου και την
Πέμπτη 15 Δεκεμβρίου στις 20:30 θα πραγματοποιηθούν δύο εξτρα
παραστάσεις στην Αθήνα στο Θέατρο Σταθμός και τη Δευτέρα 12 και την
Τρίτη 13 Δεκεμβρίου στις 21:00 στη Θεσσαλονίκη, στο Θέατρο Αμαλία.
Φιγούρες – ρόλοι που εκπροσωπούν όσα επηρεάζουν και δυναστεύουν τη
ζωή μας εμφανίζονται επί σκηνής. Ακούμε τη σκέψη και τα επιχειρήματά τους.
Ένα σιωπηλό πρόσωπο τους ακολουθεί επί ποδός και τους ενσαρκώνει. Στο
τέλος, παύει να σαρκάζει, να ειρωνεύεται και να μιμείται και μιλάει εκ βαθέων.
Οι τίτλοι των κειμένων: Block Delete, Τσιμέντο Yes, Το κλαρίνο, Μις χαμόγελο,
Γενέθλια. Θέματα: Η κοινωνία του θεάματος που καλά κρατεί ότι κι αν
συμβαίνει γύρω μας, η κατάφαση στην αλόγιστη ανάπτυξη, η «φιλανθρωπία»,
ο ψυχισμός του σύγχρονου ανθρώπου και το αιώνιο αίτημα για ανάταση και
νόημα.
Σκηνοθετικό σημείωμα Μάρτης 2020
Η πρώτη μας συνεργασία με την Κάτια πάνω στη μορφή του καμπαρέ
ξεκίνησε το 2004 στο Θέατρο Τέχνης με το Τράνζιτ. Ήταν μια προσέγγιση του
κόσμου που ζει στο περιθώριο και που προσπαθεί να βρει τη δική του φωνή.
Μετά ακολούθησε η δεύτερη παράσταση το 2006 με το έργο «Του Δρόμου»
που συγγράψαμε σχεδόν όλοι οι συντελεστές της παράστασης. Ένα πικρό
σχόλιο με καταιγισμό από ενσταντανέ της καθημερινότητας. Τώρα σχεδόν το
σύνολο των κειμένων γράφτηκε από την Κάτια Γέρου, καθώς η σύλληψη της
ιδέας ήταν δική της. Σκηνοθετικά η μεγάλη δυσκολία, και ταυτόχρονα γοητεία
είναι ότι δεν πρόκειται για ενσταντανέ αλλά για μεγάλους μονολόγους. Ναι,
καμπαρέ είναι αλλά με δομή θεατρική. Ένα πρόσωπο ενσαρκώνει όλους τους
ρόλους με συνέπεια σταδιακά αυτοί οι όχι και τόσο ελκυστικοί τύποι που
ενσαρκώνει, να κινδυνεύει να το απορροφήσουν. Και φυσικά κάποια στιγμή
αντιδρά με τον τρόπο του. Με το δικό του μοναδικό όπλο, την τέχνη του.
Έγραψαν για την παράσταση:
Αυτή η δουλειά της Κάτιας Γέρου πατάει γερά στο ριζιμιό βαθύ σκάψιμο που
έχει κάνει μέσα της όλα αυτά τα χρόνια στη σταδιοδρομία της, στις ταινίες με
τον αείμνηστο μεγάλο ζωγράφο σύντροφό της Κυριάκο Κατζουράκη, αλλά και
στο καθαρά θεατρικό κομμάτι., μια αυτόνομη δική της κατάκτηση… Εύχομαι η
όμορφη και καλή παράστασή της να βρει ευδόκιμη συνέχεια για πολύ χρόνο
ακόμη.
Λέανδρος Πολενάκης, Η Αυγή, 13/11/2022
Όλα (ή σχεδόν όλα) τα κακώς κείμενα τής νεοελληνικής παθογένειας θίγονται
εδώ με χρήση τού εκφραστικού κώδικα που καθιέρωσε ο Κάρολος Κουν κι
αποτελεί έκτοτε την καλλιτεχνική σφραγίδα τής «σχολής» του Θεάτρου Τέχνης.
Στοιχεία από Ιονέσκο, Μπρεχτ, Μπέκετ, Αραμπάλ, αλλά και Καμπανέλλη
ανιχνεύονται στον πλούσιο γλωσσικό και παραγλωσσικό κώδικα που ξετύλιξε
επί σκηνής η πολύπειρη φιλόλογος Κάτια Γέρου, από τα πλέον μορφωμένα
στελέχη τού ιστορικού «Υπόγειου».
Κωνσταντίνος Μπούρας, Stand Up Tragedy με την καθηλωτική Κάτια Γέρου στο
Θέατρο Σταθμός. – Η Πόλη Ζει (ipolizei.gr)
Η Κάτια Γέρου δεν είναι απλά καλή, είναι συγκλονιστική ηθοποιός. Είδα την
παράσταση της χθες και τη θαύμασα να αλλάζει πρόσωπα και ρόλους μέσα σε
μια ώρα μ’ ένα κείμενο που τη μια μπορεί να σε κάνει να γελάς και την άλλη να
κλαις. Για ότι ζούμε στον τόπο αυτό μέσα σε μια παγκοσμιοποιημένη αθλιότητα.
Και κάτι άλλο: Απόλαυσα θέατρο σύγχρονο και καθόλου παλιομοδίτικο, θέατρο
κανονικό, συμφώνως με το «Εν αρχή ην ο λόγος», με την ερμηνεία της ίδιας
και τη σκηνοθεσία του Κυριάκου Κατζουράκη που δυστυχώς δεν πρόλαβε να
δει την κοινή τους δουλειά επί σκηνής. Ξεχάσαμε τόσα χρόνια πως είναι να
πηγαίνεις θέατρο και να φεύγεις με κάτι που αποτυπώνεται μέσα σου,
ευθύβολο, άμεσο, βαθιά λαϊκό και καθόλου λαϊκίστικο.
Αντώνης Μποσκοΐτης, 4/11/2022
Απόσπασμα από συνέντευξη στη Μάνια Ζούση, στην
εφημερίδα avgi.gr
«Ο χαρακτήρας που μου προκαλεί θλίψη είναι μια γυναίκα, μάλλον
μικροαστή, που μιλάει στο τηλέφωνο με τη φίλη της. Τα θέματά της
και ο τρόπος που παθιάζεται με αυτά σε κάνουν να θες να της
φωνάξεις: Σταμάτα πια, έλεος! Στο τέλος κάτι συμβαίνει που της
δίνει πίσω το ανθρώπινό της πρόσωπο, το ωραίο της πρόσωπο. Γιατί
το ανθρώπινο πρόσωπο είναι πάντα ωραίο όταν βγαίνουν οι μάσκες
της ανοησίας, της απάθειας ή της υστερίας που μας φοράει η
σύγχρονη, παγκοσμιοποιημένη μας ζωή. »
Απόσπασμα από συνέντευξη στη Χρίστινα Λάσκαρη, στην
εφημερίδα freesunday.gr
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Κείμενα – Ερμηνεία: Κάτια Γέρου
Σκηνοθεσία: Κυριάκος Κατζουράκης
Μουσική: Λεωνίδας Μαριδάκης
Σκηνικός χώρος: Νίκος Πολίτης
Κοστούμια: Κατερίνα Σωτηρίου
Κίνηση: Μυρτώ Γράψα
Βοηθός Σκηνοθέτη: Νίκος Νίκας (Κείμενο «Μις χαμόγελο»: Ευγενία
Μαραγκού)
Φωτογραφία: Άννα Μαρία Μαυρογεώργη, Φοίβος Σαμαρτζής
Επικοινωνία: Κωνσταντίνος Πλατής
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Παραστάσεις : Έως 15 Δεκεμβρίου, κάθε Τετάρτη και Πέμπτη στις
20:30.
Διάρκεια παράστασης: 90 λεπτά
Τιμές εισιτηρίων:
Σταθμός: Κανονικό: 15€, Φοιτητικό: 12€, Μειωμένο, Ανέργων, ΑΜΕΑ, άνω
των 65 και Ομαδικό (8 άτομα και πάνω): 10€, Ατέλεια: 5€,
Μικρός Σταθμός: 10 € | Μειωμένο (Φοιτητικό, ΑΜΕΑ, Ανέργων) & Ομαδικό
(8 άτομα και πάνω): 8€ | Ατέλεια: 5
ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ: https://www.viva.gr/tickets/theater/standuptragedy/
Θέατρο Σταθμός
Βίκτωρος Ουγκώ 55, Μεταξουργείο Αθήνα (πλησίον του ΜΕΤΡΟ
ΜΕΤΑΞΟΥΡΓΕΙΟ)
Τ. 210 52 30 267
ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΑΘΜΟΣ
site: http://stathmostheatro.gr/
e-mail: stathmostheatro@gmail.com
Ακούστε επίσης:
- ΛΥΚΕΙΟΝ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΔΩΝ “Σκέρτσο Πεταχτό”
- ‘RABBIT HOLE’ του Ντέιβιντ Λίντσεϊ-Αμπέρ
- ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΑΘΜΟΣ: STAND UP TRAGEDY
- «Trio Lumpen – Η Φράουλα» στο Θέατρο Βαφείο – Λάκης Καραλής
- Η «Συντεχνία του Γέλιου» παρουσιάζει την παράσταση «Είμαστε Πάτσι»
- Η Θεατρική Ομάδα Τικ Τακ Ντο παρουσιάζει το Παραδοσιακό Παραμύθι από τη Σμύρνη
- «Το Αίνιγμα του Χαμένου Θεού» μια θεατρική παράσταση, του Χριστόφορου Χριστοφή προσαρμοσμένη και για κοινό ΑΜΕΑ
- «Θεατρική Παράσταση»
- «Παρουσίαση βιβλίου»